Varit hos barnmorskan idag! ♥

Först vid halv elva tiden idag kom mamma och mina syskon över hit!
Vi satt här ett tag sen gick jag, mamma och min syster till Norrtälje tidning och tog en fika.

Mammas barndomskompis jobbar där så hon var så nyfiken på min mage!
Sedan åkte vi hem till mig igen och väntade på att tiden skulle gå.
Klockan halv ett åkte jag, mamma och min syster ner på stan en sväng och sedan vidare till barnmorskan.
Min lillebror satt kvar i lägenheten hela tiden medans vi var ute.
Hos barnmorskan fick jag lämna lite blodprover, hon kollade blodtrycket, lyssnade på hjärtljudet,
mätte och kände lite på magen. Lillen ligger med huvudet neråt nu det är ju positivt iallafall.
Mina järnvärden var lite låga så får börja äta lite järntabletter nu igen.
Precis vad jag och Kim behöver nu när det är lite körigt med pengar!

Jag har gått upp nästan 19kg sen inskrivningen också,
vägde 55kg vid inskrivningen och nu väger jag nästan 74kg.

Man känner sig lite osmidig nu faktiskt, börjar få riktigt svårt att röra på mig nu!
Har fått två tider nu som är kvar till barnmorskan, en i början av juli och en dagen innan BF.

Så nu känns det verkligen att det är nära till förlossningen.

Får se vad man hittar på ikväll då, älsklingen ska jobba natt.
Sen imorgon ska vi på begravning, älsklingens farmor dog för drygt en månad sen.
Synd att jag aldrig hann träffa henne!


Fick ett par jätte snygga mamma jeans och en mamma tröja igår som jag ska ha på begravningen!
Tack så jätte mycket för dom gumman! (Du vet vem du är!)


Pussar & Kramar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0